Magamról

Zoli vagyok, 16 éves és meleg - már meggyógyultam - hetero vagyok... Pesten lakom és a szentendrei Szent Antal Nimród Gimnáziumba járok. Az életem meghatározó elemei:

× Két apukám van, Johnny és Kalef.
× Szerelmes vagyok jóban vagyok egy Krisztián nevű fiúval.
× A legjobb lánybarátaimról itt olvashattok.

× Tanáraimról itt emlékeztem meg.
× Meg itt.
× Meg itt is.

Egy kis művelődés

2011.07.04. 18:24 | Alonzo | komment

 Július negyedike van,

 

...vagyis Amerikában a függetlenség napja. 1776. július 4-én - 235 éve - történt ugyanis, hogy az Egyesült Államok függetlenségi nyilatkozatát elfogadta el a philadelphiai Kongresszus.

Eszerint 13 volt angol gyarmat (New Hampshire, Massachusetts, Rhode Island, Connecticut, New York és Vermont, New Jersey, Pennsylvania, Delaware, Maryland, Virginia és Kentucky, Észak-Karolina és Tennessee, Dél-Karolina, Georgia) végleg elszakadt Nagy-Britanniától, és megalakította az Amerikai Egyesült Államokat. Ettől a naptól kezdve ünneplik ezen a napon az USA-ban a Függetlenség napját.

A nyilatkozatot Thomas Jefferson írta. Az eredeti dokumentum a Washington D.C.-beli Nemzeti Archívumban látható.

1870 óta munkaszüneti napnak számít július 4.-e.

Hogyan emlékeznek meg erről az amcsik?

A családok általában pikniket vagy kerti barbecue-partikat szerveznek Negyedikén, gyakran használják ki a hosszú hétvége adta lehetőségeket, s hívják meg távolabbi hozzátartozóikat is.

Országszerte reggelente katonai parádékat, délután baseball-mérkőzést, este pedig mulatságokat és tűzijátékot szerveznek.

A Függetlenség Napjának évente megrendezett színes eseménye Nathan Hot Dog-evő Versenye, amelyre New York City Coney Island kerületében kerül sor. A monda szerint a hagyomány 1916. július 4-én kezdődött, amikor is négy bevándorló ezzel a módszerrel kívánta eldönteni, melyikük a legnagyobb hazafi.

Érdemes még megemlítenem A függetlenség napja c. amcsi szkifit. Láttam egyszer-kétszer, talán Nektek is érdemes megnéznetek. De csak talán...

Legszívesebben úgy köszönnék el, hogy "Isten óvja Amerikát", de sajnos ezt már egyszer elsütöttem, pedig akkor nem is volt aktuális. Nem úgy, mint az n!, ami ugyebár mindig aktuális... Igaz, hogy nem köszönés, de talán elnézitek nekem:

Na, „Kis lépés egy embernek, de óriási ugrás az emberiségnek.”

süti beállítások módosítása